foto1
foto1
foto1
foto1
foto1
+420 - 4111 90 111
helpdesk@mysoft.cz

EET - Elektronická evidence tržeb v ČR

Naše systémy a připravenost na Elektronickou evidenci tržeb v ČR


V tomto článku Vás informujeme ohledně podpory našich produktů v rámci plánovaného spuštění EET - Elektronické evidence tržeb.

Připravujeme spuštění i webové aplikace pro zadávání tržeb s podporou EET. Po vydání tak bude na trhu nejlevnější řešení EET. Sledujte naše stránky.

Podle informací MF budou informace k technickému řešení EET k dispozici 7 měsíců před započetím evidence tržeb, za další měsíc bude spuštěno testovací prostředí (ovšem ne plně funkční), tzn. příjem dat z účtenky. Čtyři měsíce před zahájením 1. fáze zákona bude probíhat testování funkcionalit celého systému a měsíc nato bude spuštěna registrace (autentizace) k EET. Jeden měsíc před spuštěním EET bude umožněno testování systému veřejnosti (dobrovolné zasílání účtenek podnikateli Finanční správě).

Všechny naše systémy, které využívají zákaznické účty, nebo vystavují doklady jsme již upravili tak, aby samotné propojení s EET bylo dále věcí jediné aktualizace. Již nyní systémy umějí shromažďovat požadované informace a jsou připraveny i na online vyžádání jedinečného kódu, který se má zahrnout do dokladu.

Jaké změny v postupech budou následovat v aplikacích Bar a Restaurace, PokladníčekFirma a Sklad, Pokladna, PůjčovnaAdvertise Manager v rámci balíku Radio Profesional a RPX?

Všude, kde je potřeba online unikátní kód do dokladu (FIK) bude zobrazeno informační okno ohledně probíhající komunikace s EET. Všude, kde se doklady budou identifikovat dodatečně (maximálně do dvou dnů dle zákona, obvykle při uzávěrkách), tam bude zobrazeno standardní - vždy stejné okno, které bude obsahovat možnost ještě s doklady pracovat. Budete moci vyloučit například stornované doklady, nebo personální účty, případně interní reklamní kampaně a podobně. Budete tak mít plně pod kontrolou všechny informace, které mají z provozovny odcházet na finanční správu. Uvidíte zhodnocení včetně výše spočítané - přiznané daně za takovou uzávěrku.

U online účtů budete mít plně pod kontrolou vyloučení konkrétních zákazníků (interní doklady), nebo budete mít možnost u konkrétního typu zákazníka volbu, zda má být zahrnut do online vyúčtování (bude odesílán okamžitě), nebo zda bude zahrnut do offline vyúčtování (do uzávěrky). Budete mít také možnost zvolit, zda se má jako hlavní provádět komunikace online, nebo offline (pro nové - neexistující zákazníky).

POZOR! Vývoj modulů i provoz serveru pro EET nám velmi zvýšil výdaje, proto jsme nuceni v brzké době naše systémy, které EET používají zdražit. Prozatím ponecháváme lidové ceny a pokusíme se je udržet co nejdéle, ovšem nemůžeme dlouhodobě aktuální ceny zaručit. Vývoj stál mnoho desítek tisíc Kč a kvůli komunikaci s Finanční správou jsme museli v profesionálním datovém centru umístit Windows Server, který zajišťuje chod funkcí spojených s Elektronickou evidencí tržeb. Jeho provoz nás ročně stojí přibližně 18 tisíc Kč, což se také musí vejít do aktivních ročních licencí. I z tohoto důvodu na EET připravujeme jen FULL verze našich aplikací. Nižší verze tuto funkcionalitu mít nebudou. Z tohoto důvodu doporučujeme pořízení systému, který potřebujete již nyní. U nás stále platí meziroční garance ceny. Svou cenu tak budete mít i celé příští roky - bez ohledu na aktuální cenu nových aktivací.

Všechny naše systémy plně podporují EET. Jako jediní fungujeme i na Windows XP!

Co se děje v případě výpadku serverů Finanční správy?

Vzhledem k tomu, že v rámci testovacího období jsme pozorovali časté výpadky na straně Finanční správy, rozhodli jsme se do systémů zahrnout i možnost použití našich serverů jako mezičlánku mezi kasou a Finanční správou. V praxi to funguje tak, že naše pokladny se spojí s jedním z našich serverů a předají požadavek EET, ten se ihned pokusí spojit se servery Finanční správy. Pokud to projde (správa funguje), pak je kase vrácen FIK a provedou se navazující akce. Pokud ale Finanční správa zrovna nefunguje, je vrácen unikátní kód elektronické účtenky a ta spadne do OFFLINE fronty na našem serveru. Jakmile je Finanční správa dostupná, tak se do ní "přesypou" všechny OFFLINE účtenky a při dalším kontaktu kasy je dána kase informace, že má "k vyzvednutí" již zpracované OFFLINE účtenky, které si kasa následně na pozadí vyžádá a provede řádné zaúčtování na vlastní straně. Vše se děje automaticky a na pozadí, nemusíte do toho nijak zasahovat a v podstatě o tom ani nevíte - systém Vás tímto neobtěžuje.

Pokud by nebyl dostupný žádný z našich serverů (nebo pro případ, kdy nejde v provozovně zákazníka internet), pak má podobnou OFFLINE frontu i kasa přímo. Princip následné synchronizace poté proběhne stejným principem, jako u výpadku, nebo nedostupnosti serverů Finanční správy. S tímto zákon o EET počítá a maximální doba na synchronizaci OFFLINE účtenek je nařízena na 48 hodin od vygenerování účtenky.

V OFFLINE režimu je na účtence zobrazen náhradní kód PKP, kód BKP a pokud používáte i naši elektronickou účtenku, je na ní zobrazeno i číslo této účtenky. V ONLINE režimu je na účtence zobrazen FIK kód, kód BKP a případně náš kód elektronické účtenky.

Pokud budete mít internet nedostupný déle, než 48 hodin, náš systém tento časový limit neřeší a při nejbližší příležitosti účtenky synchronizuje i po tomto zmeškaném termínu. Každá účtenka má totiž unikátní časové razítko a další bezpečnostní prvky založené na certifikátu poplatníka. Jde tedy jednoznačně prokázat, že účtenka byla v pořádku vygenerována a že proběhl pokus o její synchronizaci. Předpokládáme, že daný limit časem vláda změní na doporučený maximální, jelikož nic nebrání tomu, aby se data přiznala i později.

Na straně našich serverů jsme si vyvinuli vlastní serverovou webovou službu, která kapacitně zvládne obsloužit nejméně 1000 účtenek za každou vteřinu. Z principu funkcionality webových služeb se případný větší počet pouze trochu pozdrží (v řádu vteřin) a pokud není čekání delší, než 15 vteřin, jsou zpracovány požadavky všechny. Podle našich zátěžových testů, kdy jsme uměle generovali z více počítačů zátěž větší, než 15 000 požadavků za vteřinu - vše jediný server správně a včas zpracoval. Při přibližně tisícovce aktivních kas a přibližně jedné účtence za minutu tak očekáváme špičkovou zátěž nepřesahující 20 účtenek za vteřinu. I tak máme severy dva. Servery jsou připojeny na páteři sítě internet v profesionálním datovém centru spojem 1Gbit s tím, že serverovna má konektivitu 4x 15Gbit. Pevně věříme, že jsme připraveni lépe, než samotná Finanční správa.

Za aktualizace jsme nikdy nevybírali žádné poplatky, takže se nemusíte obávat zvýšení nákladů. Prostě v systému provedete aktualizaci a funkce budete mít k dispozici v rámci stávajících licencí. Aktualizace je u nás vždycky zdarma!